Super Lone Survivor
Super Lone Survivor is a remake of the original game with extra content and features, rebuilt in a new engine. There's improved lighting and shaders and additional layers of parallax scrolling. The game contains a new 4:3 presentation option and the original art has been extended in height to support this taller aspect ratio.
There is new content exclusive to the game, a number of hidden areas, two new sidequests, new foods to craft, secret endings, new enemy types and new combat tools. There are also now difficulty settings. The game includes remastered audio in higher quality, and many new songs.
For new players, or those who want to delve deeper into the world of Lone Survivor.