Sword of the Guardian
Did you enjoy playing arcade games with your childhood friends in the past? Paying homage to the popular side-scrolling arcade games from the 80s and 90s, the Sword of the Guardian is an amazing retro beat’em up game for you and your fellas to indulge in an incredible adventure.
Setting in the medieval times, the Swordsman, accompanied by the Monk and the Dwarf, is taking on an epic journey and fighting against the villains to protect their people. You can now be the heroes in the battles, against a variety of intriguing enemies as you move up to each level, including troops of armies, assassins, wizards, bombers, butchers, skeletons and spirits and so on. Prepare to be captivated by the spectacular 3D backgrounds and immersive background music and sound effects as you venture through the forests, villages, dungeons and castles.
The Sword of the Guardian offers exhilarating game play experience by featuring command-based combo attacks (such as “↓ → + attack” and “↓ ↑ + attack”) customized for each character, immersive hit feeling and diverse actions such as throwing weapons and using magic.
Pick a character to fight! Unleash your power with the three distinctive characters of your choice. Whether it’s the Swordsman who fights for love, the Monk for wisdom or the Dwarf for power, you are guaranteed to experience a breathtaking gameplay as you perform the signature and powerful combo attacks. Compete with your friends on the number of cohesive hits in a flamboyant playing style.
This game has been developed by a solo developer who has spent 4 years’ time on game design, graphics, programming and visual effect on his own.