Sydney Hunter and the Curse of the Mayan
You play as Sydney Hunter, an explorer who gets trapped inside a Maya pyramid while he is out exploring the region of Yucatan.
Sydney soon discovers that Kinich Ahau (the Maya sun god) and Kukulkan (the feathered serpent god) have broken up the sacred Maya Haab calendar into seven separate pieces, has taken four precious idols, and are hiding them throughout the pyramid.
This all comes during the time of Wayab; the five unlucky days of the year. This has caused great chaos, and time to freeze if the Haab calendar isn’t found and put back together in time.
The local Maya now ask Sydney to go out and find all seven pieces of the Haab calendar, reclaim the important idols, defeat the Maya gods, and bring peace and balance back to the Maya civilization.