Tempest 4000
Developed by legendary game designer, Jeff Minter, Tempest 4000 remains faithful to the original fast-paced gameplay by putting you in control of the Claw, a powerful spacecraft equipped to destroy deadly creatures and other obstructions with rapid-fire shots on vibrant geometric prisms.
Featuring fantastical graphical environments, 100 levels, three game modes, and more, you must eliminate all enemies as fast as possible to survive and compete for the highest score on the leaderboards.