The First Tree
The First Tree is a third-person exploration game centered around two parallel stories: a fox trying to find her missing family, and a son reconnecting with his estranged father in Alaska. Players take control of the fox on a poignant and beautiful journey that crescendos at the source of life, and perhaps result in an understanding of death. Along the way, players can uncover artifacts and stories from the son's life as he becomes intertwined in the fox’s journey towards The First Tree.