The Master's Pupil
Explore the eye of master artist Claude Monet and experience a unique biographical adventure! Test your skills and perseverance as you overcome the progressive disease that threatened Monet’s eyesight and solve puzzles to help the painter complete some of his greatest masterpieces.
The Master’s Pupil is a puzzle adventure where you will travel across the iris of Claude Monet and help him complete his masterpieces.
Throughout the game, you will encounter and overcome increasing challenges as Monet experiences loss, like the passing of his wife Camille, and struggles with the cataracts that threatened his art making. Consider color, space, and physics as you traverse the world of his eye - as one wrong color combination or move can end your journey.