The Pale Beyond
Five years ago, The Viscount and its crew set sail through The Pale Passage in search of absolute magnetic South. The ship and its crew were tragically lost to the ice, never to be seen again. Her sister ship, The Temperance shall follow in her path, hoping to find answers where The Viscount failed.
A polar exploration game set in an unforgiving frozen wasteland where you embark on a treacherous voyage across the ice and through the Pale Beyond. It’s a stunning yet harsh landscape that can change at any moment.
As the expedition unfolds and the Polar Winter approaches, every decision you make will have a meaningful impact on the story as you navigate your way across the ice.
You didn’t ask to lead this expedition, but here you are. Stuck in the ice, Captain missing, miles from civilisation. Someone has to take charge.
Manage your meagre resources, balance safety and morale, make the hard calls, and head in the only direction you can - through The Pale Beyond.