Oh, young Apprentice! Atop the Mountain of Shadow, at the foot of the castle tower, the wisdom bestowed upon you shall come to pass. A pinball dungeon crawler awaits to test your skill!
The Pinball Wizard is an arcade adventure game where the main character is propelled into action by a set of flippers, like the ball in a pinball machine. Each level of the game is a contained area inside a tower. The goal of the game is to survive and get to the top of the tower.