The Tartarus Key
The last thing Alex Young remembers is being at home alone in her apartment... so why has she suddenly woken up in this strange mansion? All the doors are locked by bizarre puzzles and traps, there are cameras following her every move, and she keeps thinking she sees... things... out of the corner of her eye. If she wants to escape alive, along with the other captives she discovers, she’ll need to use her wits in this adventure thriller.
Inspired by the look and feel of classic horror games, The Tartarus Key serves up a mystery filled with twists and turns, and more than a few deadly surprises. Rely on brains over brawn to help Alex survive, but beware - not everyone might make it out alive.
Leonor Parra: Founder of Vertical Reach and the artist making The Tartarus Key as atmospheric and unsettling as possible. Hates jump scares and vowed to make a game that's downright spooky without them!
Kevin Colegate: The programmer in charge of making a game that plays as smoothly as you remember the classics being! A lover of retro games, he hopes The Tartarus Key surprises people with its blend of authentic vibes and puzzles.
Josie Brechner: As a composer, sound designer, and technical implementer, Josie has been creating music and audio experiences for games, film, dance, and interactive theater projects since 2012. As an independent musician, she toured the US and performed internationally, combining sample-based electronic sounds with analog instrumentation. She recently completed a Masters in Scoring for Film and Multimedia from New York University.