Them Bombs!
A text message leads you to a ticking bomb. Tic-toc! Tic-toc! Every second counts. Which wire to cut – the blue or the red one? How to set the control knobs? Tic-toc! Tic-toc! Only two minutes left… Your flashlight battery runs out. The adrenaline kicks in. Will you keep a cool head and defuse the bomb?
One of the players takes on the role of the Unexpected Hero, who finds a bomb and tries to defuse it. The hero is the only player who uses the console. The other players become the Expert Team and they have access to the bomb defusal manual. They cannot see what the Hero sees on the screen, and the hero cannot see the content of the manual.