Ultimate ADOM - Caverns of Chaos
Evil has been vanquished. Peace has returned to Ancardia, and the peasants dare to dream once more of prosperity. Seven very different factions vie for control over the cataclysmic aftermath left behind by Andor Drakon’s defeat. And somewhere, deep down in an inhospitable cave, ChAoS is stirring again.
Pick up your blade, prepare your spells, check your daggers and ready your bow, for you are about to enter the ominous Caverns of Chaos. Choose your allegiance carefully, for you are nothing more than an expendable asset to the masters you choose.
Fight for a mercenary's glory and purse, for the justice of a folk in decline, for the light of purity or even for ChAoS itself. Every choice you make will determine how you approach the ever-changing Caverns of Chaos before you.
Endless procedurally generated dungeons, countless monsters, items and a grand selection of very different skills allow for unlimited replayability.
Interactive surroundings! Topple braziers, push coffins, smash doors or turn them into wooden golems to (hopefully) serve your bidding.
A great variety of classes, genders, races and allegiances to choose from allow for extensive build diversity and change the way the game challenges you. NPCs will react differently, new quests will be open to you and the world may change completely based on your decisions.
A deep magic system with several unique schools of magic and over 100 of spells to choose from, ranging from summoning demons to animating the very walls of the dungeon to aid you - the possibilities are endless.
Over 80 skill trees and dozens of secret skills trees that are only waiting to be unlocked.