Vaporum: Lockdown
Vaporum: Lockdown, a prequel to Vaporum, is a grid-based dungeon crawler RPG in an original steampunk setting, inspired by old-school classics of the genre. Follow the story of Ellie Teller, a scientist struggling to survive disastrous events that happened in the tower of Arx Vaporum.
You will encounter nasty enemies with unique strengths and attack patterns. To beat them, you will have to employ a broad array of weapons, gadgets, upgrades, and smart tactics.
Prepare to solve many kinds of puzzles and hazards, using various interactive elements, which will test both your wits and reflexes. The overall storyline will have you piecing together a solution to the main obstacle, where the individual pieces are spread over several levels. You will learn a lot about the world and its inhabitants through voiced dialogs, phonodiaries, and written notes.
The "Lockdown" subtitle is purely coincidental and has nothing to do with the current state of the world; it was chosen a few months before the global pandemic broke out.