Wavecade
Inspired by classic arcade shooters, Wavecade brings back the original nostalgia feeling to players from arcades, using sleek retro 80's and sci-fi aesthetic.
You can accumulate multiple powerups at the same time. Collecting the same powerup upgrades it and increases your time with them active.
Activate your ability when you are facing near certain destruction to turn the tables of the game. It might be the one thing that saves you from a GAME OVER.
Blocks spawn at the top of the playfield and move down the screen. Line up your shots and shoot them for points.
Personalize your player ship and choose from a selection of colours as well as your propulsion effect.