Windscape
Windscape is a first-person exploration action-adventure full of exciting challenges. Its unique art style is reflected in expansive worlds and their bizarre inhabitants. On your journey you will find dark caves, ancient ruins and mysterious woods. By exploring the beautiful game world, mining resources and fighting epic monsters you collect numerous materials that can be used to craft items, weapons and armor.
You will travel across four unique islands as Ida, a young girl leaving the safety of her parents’ home for the first time. Find out about the secrets of the islands and make your way through challenging puzzles and thrilling boss encounters.
Prepare for your enemies by changing your weapons: Use the magic of fire and ice, the brute force of a powerful mace or one of the many other weapons to overcome every tough situation. Should you need some healing or additional resistance against certain kinds of damage you can prepare stews and potions beforehand to always keep the upper hand.