qrth-phyl
In qrth-phyl you manoeuvre around, and within, three dimensional stages, leaving a persistent tail behind you that you must avoid. The stages are algorithmically generated and adapted according to how you play. Hidden in the game are documentary elements that chart the development and inception of Blockade/snake/worm videogames from 1976 to today.
Based on a prototype created in the deep south west of Cornwall circa 2004 it was (re)developed between 2011-2013 and then released publicly, revised again in 2018 and 2023. Built by one person with custom tools, self generating code and a modified AY-3-8912 audio chip.