Ary and the Secret of Seasons
Ary and the Secret of Seasons is an award-winning adventure game following a young girl named Aryelle, or Ary, as she journeys across the great world of Valdi. By becoming the Guardian of Winter, Ary gains the ability to manipulate the seasons around her. Ary will learn to control the seasons and use them to defeat enemies, overcome obstacles, and solve complex puzzles on her adventure across Valdi.
Long ago, the world of Valdi was threatened by an evil mage. After a great struggle, he was defeated by the Legendary Warrior and sealed inside the Vault, imprisoned for all eternity. To ensure the mage's imprisonment, four great sages swore to keep watch and protect the Vault. They formed the original Guardians of Seasons, a secretive organization now steeped in history and legend.
After a mysterious force throws the seasons of Valdi into disarray, Ary decides to assist the Guardians of Seasons and sets out to find the source of the mayhem. Using her wits and courage, Ary will have to overcome monstrous enemies, secret plots, and stuffy traditions to save Valdi and bring balance to the world once more.