Chocobo GP
Start your engines and prepare for a new racing experience full of magic and mayhem in Chocobo GP on Nintendo Switch! Play as some of your favourite characters from throughout the FINAL FANTASY and Chocobo series, using unique abilities and powerful spells to take out the competition in both online* and local** multiplayer!
Chocobo and friends are off on a quest to enter a new racing tournament with an unbelievable prize: a single wish for anything their heart desires! You’ll meet many interesting characters and fellow competitors along the way, all vying for victory. Unlock new playable characters and exciting new courses as the story unfolds, and complete extra objectives to earn even more goodies!
Drift your way around a host of racetracks, inspired by locales from across the Chocobo and FINAL FANTASY series such as FINAL FANTASY VII’s Gold Saucer and Alexandria from FINAL FANTASY IX.
By collecting Magicite during the race, you’ll be able to unleash powerful spells to flummox your opponents. Toast ‘em with fireballs, stop them in their tracks with a whirlwind, or leave a trail of watery hazards in your wake. Stacking the same Magicite will make your spells even more potent, so use them strategically to come out on top!
Choose from a colourful cast of characters, each with their own unique ability that’ll help you get to the front of the pack and fend off your rivals. Collect crystals scattered across the track, build up your Ability Gauge, and fire at will!
Take on up to 63 other players online* in the intense tournament mode known as the Chocobo GP! Each tournament sees groups of eight players take to the track across several rounds, with all sorts of loot awaiting those drivers who can progress to the final and claim the top spot.
There are a whole host of other modes for you to put your racing skills to the test, either by yourself or with friends in online* and local** multiplayer bouts! Accumulate points across four races in succession in Series Race, pit yourself against the clock in Time Attack mode, or tweak the rules to your liking in Custom Race.