Adventure RPG - Refreshing combination of Adventure Game elements and RPG mechanics.
Chronos: Before the Ashes is an atmospheric RPG that chronicles a hero’s lifelong quest to save their homeland from a great evil. Grow wiser, stronger and more powerful as you explore the depths of the mysterious labyrinth. But beware, the labyrinth takes a heavy toll – each time your hero dies, they lose a year of their life!
Deep Combat – A variety of weapons, abilities and powers are available to the player in the pursuit of their quest.
Unique Aging Mechanic – Every time the player dies they age one year. Player’s must adapt to their advancing age as they progress their character; starting the game young, nimble and quick, and ending wise and more attuned to magic.