Cuisineer
Upon receiving a startling letter from her parents, the independent adventurer Pom swiftly returns home to Paell, only to find her parents gone and their beloved restaurant abandoned. Now left with mounting debts and a village in dire need of some fine cooking, Pom will have to delve into the deepest dungeons for the scarcest spices, rarest meats, and the most valuable vegetables she can find to keep her parents’ dream alive.
Dive into dungeons and cook up a storm as Pom, an adventurer-turned-restaurateur! Cuisineer‘s food-focused action challenges you to build your dinner the hard way: by dungeon-diving for materials and ingredients. Wield your cooking utensils against giant chickens, artillery shrimps, fire-breathing peppers, and other pesky perils, sipping boba tea along the way. Work with local artisans to customize your kitchen, and tailor your dining hall to the needs of loyal patrons eager to experience the rare recipes you’ve cooked up.
The Nintendo Switch release of Cuisineer plates its enticing gameplay with fresh ingredients like new weapons, year-round festivals, a wardrobe feature, and more tasty inclusions that are sure to spice things up.
Explore procedurally generated biomes such as the Green Ruins, Frozen Fjord, and Konpeito Swamps that change their size, shape, and resources every time you visit.
Cook over 100 different recipes from around the world, from crunchy Popiah rolls to rich Kaya jam, from double-fried crispy chicken with zesty lemon, to sweet treats piled high with berries. Get the right dishes to the right customers and customize your kitchen and dining hall with the help of local artisans.
Knock out monsters and rivals with Salty, Sour, Sweet, Bitter, Umami, Frosty and Toasty powers that unleash flame, poison, chain lightning, and other fantastic effects. You can also fight with unique utensils and gourmet gear, like Spatula, Smackerel, Swordfish, and the newly added Konpeito Fist weapons!
From Naicha the Bubble Tea seller to Alder the big friendly carpenter, Paell is full of sweet and spicy townsfolk to befriend. While you’re dungeon diving, be on the lookout for items the townsfolk need. You’ll be rewarded with gold, new items, and even more recipes to take your cooking and adventuring to new heights.