Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Donkey Kong Country: Tropical Freeze is powering up for the franchise’s debut on Nintendo Switch! The invading Snowmads have locked Donkey Kong Island in a deep freeze, and it’s up to the Kongs to thaw things out!
Join Donkey Kong, Diddy Kong, Dixie Kong, Cranky Kong and Funky Kong as they swim, swing, spring and surf through islands packed with hazards, hidden collectibles, and unforgettable boss encounters! Use each character’s unique moves to explore every corner of each island, unearth special items and even hidden exits.
Exclusively on Nintendo Switch, enjoy a chill new mode as groovy surfing simian Funky Kong! He can double jump, hover, perform infinite rolls and even perform infinite underwater corkscrews! Thanks to his sturdy surfboard, even spikes can’t slow him down. With this righteous dude, even stages packed with perils can be smooth surfing.
Play the whole game by yourself, or partner up with a pal in two-player co-operative mode. Work together as a team and put the Snowmads’ plans on ice!