Return to the World of Ivalice…
This HD remaster is based on the smash hit 12th instalment of the FINAL FANTASY series, which has shipped over 6,100,000 units worldwide, featuring a new, re-worked game design!
Vaan, a young man who lost his family to the fires of war, lives a stoic existence in the occupied city of Rabanastre, while dreaming of a life of freedom, soaring the skies as a Sky Pirate. Princess Ashe, the last remaining member of the Dalmascan royal family, vows revenge on the empire, and secretly leads a resistance in the hopes of restoring her homeland.
This version features the Zodiac Job System that allows the player to freely grow and develop their characters, picking a unique combination of two jobs from a selection of 12.
A huge variety of bounty hunts, battles and mini games make for endless adventure.
The games BGM has been re-recorded using live performances, with sound quality being further enhanced and 5.1ch sound output supported for the first time ever.
You can even switch freely between the original, re-orchestrated and OST versions of the soundtrack.