GRADIUS ORIGINS
This collection features 18 versions across all 7 arcade titles in the series, including the first-ever appearance of Gradius III AM Show Version on home consoles.
A variety of helpful new features have been added to the games, including save states, a rewind feature, and Invincible Mode. The new Training Mode lets you adjust settings like restart points, loop counts, and power-up statuses to help hone your skills to perfection. There's also a gallery feature that includes music from the game, a variety of images from each title, and much, much more!
This mode makes the game easier to play by reducing the size of your ship's hitbox.
This mode makes your ship impervious to enemy fire and only counts the number of times you were hit.
This mode lets you hone your skills by adjusting settings such as restart points, loop counts, and power-up statuses.
You can also adjust various settings from each game's Options screen, including arcade board DIP switches, screen filters, and a recreation of software bugs from the original release.