Adventure Mode
Players can let their imaginations run wild in an immersive building experience with all of the game’s tools, objects and bricks instantly available. This mode will skip the tutorials and let players create a world from scratch, which they can then fill with a huge variety of items that are already unlocked for them.
The Brick Build Showcase will be updated regularly with new characters, creatures, vehicles, and items from LEGO themed playsets such as LEGO NEXO KNIGHTS and LEGO City Emergency, with many more themes to follow.
Players uncover hidden treasures in diverse environments, collecting characters, creatures, vehicles, castles, props and weapons as they explore each new world.
Online multiplayer allows two players to explore each other’s Worlds, play competitive challenges and show off creations.