A bold new era of the award-winning Life is Strange begins, with an all-new playable lead character and a thrilling mystery to solve!
Alex Chen has long suppressed her 'curse': the supernatural ability to experience, absorb and manipulate the strong emotions of others, which she sees as blazing, colored auras.
When her brother dies in a so-called accident, Alex must embrace her volatile power to find the truth – and uncover the dark secrets buried by a small town.
Discover the shocking secrets behind your brother’s death in an emotional roller-coaster of an adventure.
Build trust with the townsfolk – and embrace friendship or romance with Ryan and Steph.
Make tough decisions and choose your own future. Freely roam the streets, stores, and hidden spaces of Haven Springs and meet unforgettable characters.
New tracks by mxmtoon and Novo Amor, and extensive licensed songs including Radiohead, Phoebe Bridgers, Gabrielle Aplin, and more.