From plumber to ghost hunter!
Join the faint-of-heart hero Luigi on a spooky quest in Luigi’s Mansion 2 HD for Nintendo Switch. In this visually enhanced adventure, take a trip to the eerie Evershade Valley and explore haunted mansions that are screaming and teeming with troublemaking ghouls and paranormal puzzles.
Evershade Valley has been enveloped in a frightening fog! The peculiar Dark Moon which once hung in the sky – pacifying the land’s ghostly inhabitants – has mysteriously shattered.
Witnessing this strange phenomenon, ghost researcher Professor E. Gadd calls upon Luigi to stop the spirits from wreaking havoc across the valley! Can the cowardly hero gather his courage, find the scattered pieces of the Dark Moon and restore peace?
Of course, Boos are also running amok, and will pose quite the challenge even for the more seasoned spirit hunters…if you can find them, that is!
Take on the ghosts with some nifty new gadgets, courtesy of none other than Professor E. Gadd. Chief among them is the Poltergust 5000! Use its Strobulb attachment to stun sneaky spirits, then fire up this souped-up hoover to vacuum up one or several ghosts at once. Hold on tight though, because they won’t go down without a fight!
Add a burst of colour with the Dark-Light Device! Equip it to the Poltergust 5000 to reveal hidden phantoms, invisible objects and more with its rainbow light.