All hands on deck for an island-hopping adventure!
The brothers return for a new adventure on the high seas! Set sail with Mario and Luigi, exploring islands, enjoying action-packed encounters, and tackling turn-based combat in Mario & Luigi: Brothership on Nintendo Switch.
The world of Concordia has broken apart! Originally unified under the mighty Uni-Tree, the land now lies fractured into many different islands, and its inhabitants are separated from each other across vast seas.
Enter Mario and Luigi, the heroes with a brotherly bond! After arriving unexpectedly in Concordia, they set out with new friends – plus some familiar faces – to reconnect the islands, track down the cause of the disaster and save the day.
Welcome aboard Shipshape Island – part island, part ship! Guided by currents, you’ll sail across the ocean and encounter lots of different islands to visit. Each is unique, with new faces to meet and places to explore – here are just a few of them!
Make your way to each island’s Lighthouse by solving puzzles, battling monsters and helping out the locals, then reconnect it to Shipshape Island to start bringing Concordia back together!
Whether exploring or in the heat of battle, the Mario Bros. always work as a team! Take control of both Mario and Luigi at the same time, using each brother’s dedicated buttons to jump, attack, dodge and more.
Guide Shipshape Island around the currents of Concordia’s seas, using the spyglass to watch for islands and other places of interest. If you spot an island on the horizon, use the cannon to blast Mario and Luigi over for a closer look!
When it comes to exploring the islands of Concordia, Bros. Moves are essential! Each one harnesses the connection between Mario and Luigi, and provides unique abilities. You can also upgrade them to become even more powerful!