Game, set and super shot!
Settle it on centre court in Mario Tennis Aces for Nintendo Switch, the wildest, most tactical Mario Tennis adventure to date!
In this action-packed sports game, up to four players can ready their rackets and choose from a number of Super Mario series characters, from the main man Mario himself to forgotten favourites like Dry Bones! Whether you’re a newcomer just getting into the swing of things, or a seasoned pro looking for deep strategic payoffs, Mario Tennis Aces serves up a superior game of tennis!
Mario Tennis Aces brings new twists to the good ol’ game of tennis, and offers a refined approach to gameplay. It’s all about non-stop, split-second decisions!
All your favourite Mario characters (yes, even Chain Chomp!) are stepping onto the wildest courts yet – in dense jungles, outside bustling train stations, and even aboard seafaring ships!
Wario and Waluigi are in on the action too, and these pesky troublemakers get up to no good in the game’s Adventure mode. When they unearth an ancient tennis racket, they cast a spooky curse on poor Luigi. (As if he wasn’t already enough of a scaredy-cat…)
Now it’s up to Mario to bounce his way through a smashing quest across a colourful world, filled to the brim with the wackiest, wildest and most varied Mario Tennis courts to date! Take on big boss battles, complete missions, contend with all sorts of hazards, and upgrade Mario’s abilities as you go!
Whether you’re alone or with friends, get into classic Mario Tennis action in a flash with Free Play. Customise as many – or as few – of the gameplay options as you like!
Getting into the competitive spirit? Best a series of challengers to emerge victorious in a classic knock-out Tournament mode!
Want to take things down a notch? Play a more authentic, stripped down game of tennis where only basic shots are allowed with simple rules, or use your Joy-Con like a tennis racket and play with motion controls in Swing Mode!
With Nintendo Switch, you’re ready to take on challengers anytime, anywhere. Pass a Joy-Con to a friend, connect over local wireless, or hop online for regular tournaments.