Master Detective Archives: RAIN CODE
Uncover a brand new lucid-noir detective adventure game from the minds behind the Danganronpa series in Master Detective Archives: RAIN CODE for Nintendo Switch!
Yuma, an amnesiac detective-in-training, and Shinigami, the spirit haunting him, tackle unsolved mysteries in a strange city caged by unending rain.
MASTER DETECTIVES VS. MEGACORPORATION
Kanai Ward, a city of rain, is gripped by innumerable unsolved mysteries, under the complete control of Amaterasu Corporation. Master Detectives from around the world, each possessing unique powers, must rise to the challenge of uncovering the truth.
With Shinigami by his side, Yuma joins the investigation as a trainee at the Nocturnal Detective Agency. Travel freely within the fully 3D environment of the city to gather evidence and testimonies.
As the investigation progresses, a realm known as the Mystery Labyrinth will appear, creating a path toward the truth. Once inside however, the mysteries shrouding the case materialise as gimmicks and traps, lying in wait to consume Yuma.
The rules of reality don't apply here: delve into the ever-changing Mystery Labyrinth and get to heart of the case.
The protagonist suffers from amnesia. His background is unknown, but he was in possession of documents indicating that he was sent to Kanai Ward as a detective-in-training at an agency in the city. He participates in ongoing investigations. A lack of self-confidence results in a tendency to frequently complain. However, he possesses a strong sense of justice and selflessly tries to help anyone in need.
A death god contracted to haunt Yuma. She usually appears in her spirit form. Only visible to Yuma, Shinigami is constantly floating and bobbing along at his side. Though cheerful and chatty, this death god’s sense of morality is quite far removed from that of humans. Her words and actions sometimes confuse Yuma. In the Mystery Labyrinth she transforms into a humanoid form and has the power to intervene in matters.
Among the detectives belonging to the World Detective Organization, this is a detective with a specialized power called Forensic Forte that aids in their investigative activities.
Master Detectives are experts in criminal investigation. Using their abilities, they are capable of obtaining information and evidence that would otherwise not be available to ordinary people. Together with Yuma, they take on difficult cases in Kanai Ward.