A new world awaits!
Eight travelers. Eight stories to be told. Explore a never-before-seen fantasy world in OCTOPATH TRAVELER, a captivating RPG for Nintendo Switch from the producers of Bravely Default.
Discover stunning “HD-2D” visuals, a gripping combat system that breaks the conventions of turn-based battles, and deep individual storylines that will chart your course across the vast and wondrous continent of Orsterra.
Begin your journey as one of eight travelers, each with their own origin, talents and goals. Where will your tale begin? Who will you team up with? And where will you go next? Go it alone, or delve into each of the seven other travelers’ independent stories as you journey onwards.
Each hero brings a different tale to be told, new perspectives on the game’s turn-based combat, and special abilities to use out in the field. Experiment with these unique skills to fell foes, complete side quests, and influence the world around you.
Put your party’s skills to the test with an accessible yet deep combat system. Draw upon each traveler’s Talents to gain an edge in battle, then break through enemy lines using the unique Boost system. Up to four of your travelers can fight side-by-side in your party, so expect some intense fights ahead!
Experience the individual stories of eight different travelers, each encouraging you to truly explore what lies within the world of Orsterra. From journeys of self-discovery to quests for revenge, live through eight character-driven tales with their own highs and lows.
Ophilia the Cleric – An orphan raised by Archbishop Josef, Ophilia sets out on her church’s sacred pilgrimage in her adoptive sister’s stead after their father falls suddenly ill.
Cyrus the Scholar – A scholar and professor, Cyrus leaves his post in search of an ancient tome that has vanished from the archives.
Tressa the Merchant – A young merchant who yearns for adventure, Tressa comes across an anonymous diary, and leaves her family’s shop behind to follow in the author’s footsteps.
Olberic the Warrior – An erstwhile knight bereft of king and kingdom, Olberic rediscovers a reason to wield his blade when brigands kidnap a young boy from the village he is sworn to protect.
Primrose the Dancer – Daughter of a fallen house, Primrose bides her time as a dancer in the pleasure district of Sunshade, waiting for the chance to exact revenge on her father’s attackers.
Alfyn the Apothecary – A young healer who dreams of easing suffering across the realm, Alfyn decides to follow his passion with encouragement from his best friend.