A new adventure blossoms
Discover a strange new world inhabited by tiny plant-like creatures in Pikmin 4 for Nintendo Switch!
Immerse yourself in this floral adventure with the free demo and transfer your progress to the full game. Just click the Download Demo button on the right to get started.
On a peculiar far away planet, a group of space travellers are stranded and awaiting rescue. Are you the right rescuer for the job? Pick up their SOS signals and explore an uncharted world inhabited by a curious crop of creatures.
Thankfully, some of them are friends, not foes! Meet the Pikmin – these spirited helpers might be small in stature, but boast strength in numbers. Grow, gather and guide them to tackle tasks big and small.
Explore, hunt for treasure in vast open areas, battle wild critters, solve puzzles and rescue the stranded travellers together.
Oatchi, the adorable Rescue Pup, will also join you on your adventure. This dependable companion can smash obstacles, transport heavy objects and carry you and a whole host of Pikmin on his back.
Oatchi can also learn to jump, doggy-paddle, swiftly rush enemies and more. With the help of Oatchi and the Pikmin, no challenge is too big!
Pikmin come in a variety of shapes, sizes and colours. Use their miniature might and some strategy to overcome any and all challenges.
You can only take three types with you at any one time, so choose wisely. All others will be waiting safely in the Onion, which acts as both a nest and a ship for the Pikmin.
As their fiery colour suggests, these Pikmin don’t fear the flames. They blaze brightly in battle too, boasting powerful attacks.
These Pikmin are high flyers, literally! Toss them to grab hard-to-reach objects or use their resistance to electricity to handle any electric situations.
As you progress through your adventure, you’ll discover useful raw materials that can be used to construct bridges, craft helpful gear and more.