Discover new Pokémon on a boundless, open-world adventure!
The Pokémon series takes an evolutionary step with Pokémon Scarlet and Pokémon Violet on Nintendo Switch. Journey together with friends as you explore freely in an open world inhabited by new Pokémon!
Adventure awaits in the Paldea region, a sprawling land of vast open spaces dotted with lakes, towering peaks, wastelands and perilous mountain ranges.
Go freely back and forth between three grand stories as you follow your own path. Beat the eight Gyms spread across the region – in any order – to prove your strength and aim for the Champion Rank!
Enrol at the prestigious academy located in the heart of the Paldea region and study alongside Pokémon. Here you’ll be given a special independent study project known as the “Treasure Hunt”, a grand excursion to hone your skills as a Pokémon Trainer!
Your friend Nemona is sunny, energetic and absolutely loves Pokémon battles! As an experienced Pokémon Trainer, she’ll serve as a reliable guide on your journey.
The academy has different kinds of uniforms, ranging from short sleeves to warm blazers. Customise your Trainer’s eyes, mouth, hairstyle and eyebrows, and collect a wide variety of accessories to express your own unique style!
Choose your first partner Pokémon from Sprigatito, Fuecoco, and Quaxly. Which Pokémon will you start with?
Fuecoco is laid-back and does things at its own pace. It loves to eat, and it will sprint towards any food it finds with a glint in its eye.
The Paldea region is home to many other new Pokémon, including Paldean forms of Pokémon you may have encountered in previous Pokémon adventures.
You’ll encounter Koraidon in Pokémon Scarlet and Miraidon in Pokémon Violet. These Legendary Pokémon are shrouded in mystery and are said to have powers that far surpass those of other Pokémon.
Koraidon and Miraidon can change their forms to better suit the terrain. Ride these Legendary Pokémon to traverse the expansive Paldea region and explore every nook and cranny.