Ring Fit Adventure
With the Ring-Con in hand and Leg-Strap equipped, it's time to set out on a fitness-filled quest! Explore a fantasy adventure world to defeat a bodybuilding dragon and his minions using real-life exercises in Ring Fit Adventure, a fitness video game for Nintendo Switch! Jog in place to traverse grass-swept plains, do overhead shoulder presses to attack enemies, and strike some yoga poses to refill your health meter.
Two new accessories, the Ring-Con and Leg-Strap, help detect and measure your real-world movements and turn them into in-game actions. With additional minigames and customisable full-body workout routines, Ring Fit Adventure is a great escape for players of all skill and fitness levels and schedules.
In Adventure mode, defeat enemies with attacks based on over 60 real-world exercises as you traverse more than 100 levels in over 20 worlds. As you work through each level (and possibly work up a sweat), you’ll earn experience points and collect ingredients to craft health-restoring smoothies.
Between fights, you may encounter some unusual methods of transportation such as squat-powered launch pads, waterfalls to paddleboard up, and more! For more surprises, stop by towns and visit the General Store to get workout clothes that increase your attack and defence stats, or take on additional missions for super effective items.
The Ring-Con and Leg-Strap accessories help detect and measure the player’s real-world movements and turn them into in-game actions.
Remember, the above are only suggestions – there are many ways to achieve your goals using the Fit Skills and Minigames available in Ring Fit Adventure.
You can also further tweak our suggested workout routines to your liking if any of them are too easy or difficult for your level of experience, as well as to keep them fresh after undergoing several weeks of the same routine.
Feel free to repeat a workout routine right away to increase its intensity. You can also add, remove, replace, repeat or reorder exercises from each workout routine to really shape things to suit you! You may find that you need more energy/strength for a certain Fit Skill or Minigame, so pushing it to one of your first exercises in the workout routine may prove beneficial in the long run. You can even determine the amount of reps you'll need to perform to complete each exercise!