Let the Odyssey begin!
Bowser has snatched Princess Peach once again, and this time he’s planning a lavish, no-expense-spared wedding!
The spiny groom-to-be has embarked on a trip around the world to prepare for the festivities. It’s up to Mario to catch up with him and crash the wedding, but the pesky Broodals won’t make it easy!
Introducing Cappy, a resident of the Cap Kingdom who’s taken the form of Mario’s trademark red hat. By making use of Cappy’s amazing ability to Capture enemies, Mario can do all sorts of new things!
Mario will travel around the world aboard an airship known as the Odyssey. He can power up his ship and set off for new Kingdoms by collecting Power Moons. Who knows what wonderful destinations he’ll discover on his journey?
You might be familiar with Mario’s talents when it comes to running and jumping, but now he’s got a whole new set of skills thanks to his trusty pal, Cappy!
Mario can throw Cappy and have him hover in place for a few moments – perfect for use as an impromptu platform to get to places a little further out of reach.