STAR OCEAN THE SECOND STORY R
The highly acclaimed second instalment in the STAR OCEAN series, returns as STAR OCEAN THE SECOND STORY R.
Experience new battle mechanics, full Japanese and English voice overs, original and re-arranged music, fast-travel and so much more! Discover the definitive version of a classic but modernized JRPG that’s perfect for newcomers and long-time fans alike.
Space Date 366 - A Federation officer finds himself transported to a mystical planet. While searching for a way home, an encounter with a young girl draws him into a quest to save her people, just as an ancient prophecy foretold...
From dangerous dungeons to bustling towns, the world of STAR OCEAN THE SECOND STORY R is depicted in a stunning 2.5D style that combines beautiful 3D graphics with nostalgic 2D pixel characters.
Start your journey with either Claude or Rena. Depending on your choice, the perspectives and the allies you can recruit will change.
Get to know party members via the unique Private Actions system, grow relationships and unlock various endings.
New character illustrations have also been created by long-term series artist Yukihiro Kajimoto.
All event scenes are now fully voiced using the same voice cast from the original game. In addition, the dialogue from STAR OCEAN SECOND EVOLUTION (2008) is also included and can be selected.
All tracks have been re-composed, including full-band performance and strings sound. Exploration and movie scenes themes also have new recordings that take them to even greater heights.