Shadow of the Ninja Reborn
It’s 2029. A vicious dystopian future. And it’s up to two warriors of the night to save the nation!
After 33 years in the shadows, prepare to see this legendary action adventure in a new light! Looking and playing better than ever before, Shadow of the Ninja - Reborn is Tengo Project’s remake of a cult classic, that the fans have been waiting for.
Critically acclaimed as one of the best 2-player co-ops of its time, Shadow of the Ninja—Reborn lets you play together locally as the legendary ninjas Hayate and Kaede.
In addition to the contributions of Tengo Project, this remake also features Iku Mizutani, the star composer who helped create the iconic Natsume sound and renowned tracks for various NES games. Fans of Mr. Mizutani and retro gamers across the world will find delight in his renowned guitar riffs and fast-paced retro melodies!
Our fearless heroes, Hayate and Kaede have undergone a massive visual upgrade over their original 8-bit models. And the improvements don’t stop there: From the deadly foes to the no-less deadly stages, every part of this title has been faithfully recreated in stunning high-quality sprites.
So, cloak yourself in shadows and slash your way through a treacherous concrete jungle of the future in this dark action gem Shadow of the Ninja – Reborn!
Play along with the legendary Hiroshi Iwatsuki’s and Iku Mizutani’s electrifying guitar riffs and fast-paced retro melodies.