Adventures of Pip revitalizes the classic side-scrolling action platform genre. Pip – the ultimate digital underdog – is a lowly single pixel in a 32-bit world who proves that you can’t judge a hero by the fidelity of their shaders.
During the game, Pip gains the ability to evolve into three different forms by absorbing pixels from his fallen foes. Those same pixels can then be used to blast through environments, puzzles and enemies, devolving Pip back to a single pixel.
Players will explore five stylized worlds and experience up to 10 hours of epic adventures as they save Pip’s village from the evil Queen DeRezzia. Inspired by classic platformers, Adventures of Pip basks in a world where players can defeat a huge 32-bit boss as a single pixel or even as an 8-bit character.