Guacamelee! Super Turbo Championship Edition
As Juan Aguacate, a wrestler from a small Mexican village, you’ve hit rock bottom. But when the evil Carlos Calaca plans to sacrifice El Presidente’s Daughter in order to seize power, Juan vows to rescue her by travelling through alternative dimensions to battle a multitude of bony baddies, each and every one cruising for a bruising!
Against this legion, your fists are your most deadly weapons! Pummel, punch and pulverise Carlos’ skeletal minions across a Mexican-inspired adventure set in a colourful, cartoonish world. Choose from multiple paths, traversing stages such as the ominous-sounding ‘The World of Nightmares’ and the even-worse-sounding ‘The World of the Dead’. Gain new attacks and special moves as you travel, and use them in devastating combos. The more you play, the more intense the action and the deeper the combat system. As well as boosting your combat abilities, new moves also improve your skills in other ways; a high-reaching punch might also act as an extended jump that allows you to find higher platforms and areas that were previously out-of-reach.
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition features tons of extras, including all-new areas: explore Pico de Gallo’s lava-filled levels, sail a boat along the Canal de las Flores to save a fishing town under siege and meet a new boss, the three-headed, volcano-dwelling skeleton, El Trio de la Muerte. Bash the tar out of all-comers with new weapons and tactics: Chicken Bombs are extremely handy for besting new, elite-class enemies, while you can supercharge your speed and strength for a limited time with the new INTENSO ability! You can also utilise a new, dimension-switching ability called ‘Shadow Swap’, and there’s even a world map on the Wii U GamePad to help you track your progress.
If you don’t fancy facing an undead army on your own, team up with a mate and deal out extra-spicy pain, as you make the melee a two-player co-op battle royale! But whether you decide to face Carlos Calaca alone or as a duo, you can be sure of spectacular, explosive and fist-fuelled action in Guacamelee! Super Turbo Championship Edition on Wii U!