Ittle Dew
Entering the castle, you discover your quest comprises swathes of puzzles: reach new areas by manipulating blocks in various ways, such as freezing them or blowing them up, for instance. There are three types of items in your inventory but you can create hundreds of combinations, employing all manner of obvious and not-so-obvious effects to aid your quest.
As you dig deeper, you’ll discover secrets and hidden paths galore, and even ways to teleport. Explore and experiment to complete the game in myriad ways: speed runs are particularly challenging but also the mark of a true adventurer!
Ittle Dew’s outlook is all very wry: Tippsie is perpetually bored and always ready with a sardonic, self-referential comment. The characters alone make for an uncanny bunch: there’s the Jenny Rich Monsteur twins, with their respective frog and fox outfits; Titan de Graphiques, the stone block cursed with a pair of wings and a fear of heights; and Itan Carver, who claims to have fashioned his house from a toothpick. It’s a motley crew, and no cliché is beyond the clutches of such an irreverent escapade!
With cute and colourful graphics, layers of dungeons to puzzle through, and not forgetting that streak of dry wit, Ittle Dew is a simultaneous assault on your grey matter and funny bone. Where else would you find a dance-obsessed turnip sporting a spiked collar?