Take control of a miniscule ship armed to the teeth with advanced weaponry, then traverse individual cells to wipe out any trace of the virus. Use the control sticks of the Wii U GamePad to move and shoot simultaneously – the Left Stick to manoeuvre your ship, the Right Stick to aim and fire. You can also use the Wii U GamePad touch screen to adjust the position of your ship’s satellites, altering the ferocity of your firepower in an instant.
Play through a variety of game modes and pit your scores against the world with online leaderboards. You can play solo or co-operatively with a friend, with each person having their own screen. One player uses the GamePad screen while the other views the game on TV and controls the action with a Wii Remote and Nunchuk or Wii Classic Controller. And if the TV is in use, you transfer the single-player action to the GamePad screen and continue the fight to save mankind!