SDK Paint
SDK Paint takes a unique approach to Wii U artwork creation, by stacking five layers onto the artwork canvas. Each layer can independently be utilised to create the next piece.
By combining the artistic modes (Normal Paint, Noisy Paint, Smudge, and Spraycan) the numerous filters (Blur, Negate, Lighten, Darken, etc) the shaders (Pattern Fill, Flood Fill, Texture, etc) and the tools (Gridlines, Stencils, Drag, Swap, etc) the possibilities of what the stylus can paint onto the canvas are endless. Oops, a mistake... 10 levels of Undo will help with that! The artwork needs fine precision? Just zoom the canvas!
A large colour palette, with dragging support, lets artists easily choose exactly the colour desired, and a Dropper tool makes identifying previous colours a simple task.
The features don't just end with painting, either! How does the artwork look on a wall? Explore the retro 3D Galleries to see all 18 paintings framed on the walls. Is the artwork ready to show off? Jump into the Sharing area and prepare it for either 2D or anaglyph 3D (special glasses required) posting of screenshots to Miiverse.
SDK Paint supports 3D viewing by use of anaglyph 3D glasses. While, these are not required, they do enhance the experience.