Six Sides of the World
Six Sides of the World is a puzzle video game that takes you into an intergalactic journey through different star systems riddled with brain-racking challenges.
Spatial orientation, logic and pure wit will be your weapons to go through the different cube-shaped planetary systems. Each level will bring the threats to a whole new level, adding all kinds of sci-fi hazards, from portals to laser beams. You will need to carefully analyse each cubic planet to understand its dangers and potential solutions. It’s all about breaking down each puzzle and finding the right pace.
Six Sides of the World presents you a series of star systems to be explored. Each one is comprised of different puzzles that introduce new and more challenging mechanics. The most interesting feature of this is that these star systems can be navigated linearly, following an easier predetermined path – or you can make a detour if you are brave enough. Some of the puzzles will present more than one possible solution, enabling the player to achieve a more difficult victory that will unlock new extra puzzles.
The freedom of exploration in Six Sides of the World lets you set the difficulty – the linear path takes an intelligent and resolutive mind, but the additional solutions to some of the puzzles require a true sense of understanding of each puzzle. And that’s not all! These solutions will lead you to extra puzzles that are capable of driving you insane. It is a smart way of letting the player set the difficulty by him/herself – going for the extra solution is a way of asking for bigger challenges, and the extra levels are the biggest challenges you can face! There is a difference between understanding new mechanics and getting to their true core. Are you ready?
Maigo is an explorer who’s about to discover something far bigger than he expects. As he navigates through space, facing increasingly difficult puzzles, he starts to understand he’s tapping over something transcendent. Some questions arise – who has created all these worlds? What motivates this intergalactic architect? There’s a plan beyond all this? It is a test? A means to protect something? In seek of the truth, Maigo will have to overcome all the challenges to meet this kind of…puzzle god.