Unepic
The hero is called Daniel, a normal guy from the modern day: a great video game player, big lover of sci-fi movies and novice player of role-playing games. In the middle of a role-playing game with his friends, Daniel is teleported to a castle and thinks that he is having a massive hallucination. He decides to embark on his own adventure until the hallucination ends.
In the castle, Daniel is possessed by a shadow; it cannot control him, but it can speak to him. The shadow can only escape if the hero dies, so it constantly lies, giving false clues to point Daniel towards his death.