Become the fearless young pirate captain Edward Kenway, one of the most dangerous men ever to sail the seven seas. Kenway is also a member of an ancient order of Assassins, who continue to wage an unseen war against the Templars – a war that threatens to destroy everything the pirates have built. Take the helm and explore a vast open world in Assassin’s Creed IV: Black Flag, commanding your very own pirate ship, the Jackdaw, across a vivid recreation of the Caribbean in the early 18th Century.
Engage enemies in enhanced combat as you effortlessly switch between Kenway’s Hidden Blade of the Assassin’s Order and all-new weaponry, like his dual cutlass swords and four flintlock pistols. Attack and seamlessly board enormous galleons to prove your ship’s power in naval combat, recruit sailors to join your cause, and more. Upgrade and customise your vessel to ensure you have access to the best weapons and defences available, and upgrade Kenway’s weaponry to keep him on the cutting edge.
Featuring historical figures such as Blackbeard, immerse yourself in a vibrant recreation of the 18th Century Caribbean. Plunder and pillage, explore vast cities and abandoned shipwrecks, and take the fight to the Templars in a thrilling open world adventure.