Gotham's most dangerous criminals have a new home – Arkham City. Its heavily fortified walls hold Batman's strongest adversaries: The Joker, Two-Face, The Penguin, and many other criminal masterminds from the famous series. Become The Dark Knight and fight for justice on the streets of Gotham in Batman: Arkham City Armoured Edition on Wii U.
Enter an extensively enhanced action-adventure experience, where the Wii U GamePad draws you deeper into Batman's world than ever before. The Wii U GamePad becomes your Batcomputer: view rich information on the controller’s integrated second screen, and customise gadget loadouts, access a real-time map and more, without ever breaking from the action. Get the jump on your opponents by using the new Sonar mode to quickly probe your surroundings, then formulate and execute the perfect attack strategy. Direct the Batarang with unparalleled accuracy or scan your environments for evidence using intuitive motion controls, and hack digital locks on the touch screen in all-new hands-on hacking sequences.
Make the darkness your ally as you stealthily prowl the shadows in search of Gotham City’s criminal underworld. Strike down your enemies in intense hand-to-hand street brawls that put all of Batman’s agility, strength and awareness at your fingertips, or choose to take them down from a distance with a range of specialised gadgets.
Upgraded battle suits introduce a unique power-up in the fight for justice, as both Batman and Catwoman can now store kinetic energy during combat. Activating the Battle Armoured Tech (B.A.T.) mode strengthens Batman's awareness of enemy positions and allows him to deal more damage in bone-crunching battles.
As the World’s Greatest Detective, collect and analyse evidence using high-tech gadgets and intuition, then track down Arkham’s lawless inhabitants and bring them to justice. Solve devious puzzles set by The Riddler, search out hidden items and much more as you explore the expansive Arkham City.