Hunt down clues and seek out evidence to track your enemies with the enhanced Detective Mode. Batman’s cowl and legendary Bat Computer can digitally recreate crime scenes, helping you to spy vital hints invisible to the naked eye. Let no criminal slip away and show just how Bruce Wayne earned his reputation as the World’s Greatest Detective.
Combat will test even experienced players as they lead a younger Batman into battle against new enemies in fluid, enhanced combat. The bad guys aren’t the only ones with some fresh moves, however – the Caped Crusader also has some extra ammunition in his arsenal, in addition to several returning gadgets. The Remote Claw can be used to attach enemies to environmental objects – and each other – for stylish takedowns.
If villains such as The Joker, Bane and Penguin aren’t enough to deal with, you can also step up to optional Most Wanted side missions and pursue other key enemies connected to the main plot. With all-new areas and iconic Gotham City locations to see, there’s plenty of incentive to keep the streets clean in Batman: Arkham Origins on Wii U.