Skylanders SuperChargers
Skylands is in peril in Skylanders SuperChargers on Wii U! Kaos has unleashed his most evil weapon yet – the Doomstation of Ultimate Doomstruction. With all of Skylands on the verge of collapse, a special team called the SuperChargers has been assembled to pilot an unstoppable fleet of incredible vehicles. Now you and the SuperChargers must embark on epic adventures over land, under sea, and through the sky to stop Kaos and save Skylands!
Get behind the wheel of high-speed vehicles for the first time in the Skylanders series, and speed across land, below the waves and above the clouds. You’re not alone out there though, so you’ll need to take down any attackers with your vehicle’s weapons. There’s also plenty of classic Skylanders on-foot gameplay, with all the platforming, combat, puzzles and more you’ve come to expect from the series.
Skylanders SuperChargers introduces 20 new SuperChargers toys and supports all 300+ Skylanders toys from previous games. For the first time, players can bring vehicles into the game, and they can even be customised with cool modifications and upgradeable weapons. Combining a SuperCharger Skylander with its unique signature vehicle creates a SuperCharged combination, unlocking an exclusive mod that revs up the performance of both the vehicle and character!
Both Donkey Kong and Bowser guest star, complete with their own vehicles and movesets that celebrate the lore and legacy of their 30+ years in the video game universe. As an added bonus, both the Turbo Charge Donkey Kong and Hammer Slam Bowser Skylanders SuperCharger characters also work as amiibo in compatible Nintendo games, so players can store their save data in both modes with a simple twist of the figure’s base.