Sam’s full arsenal of advanced gadgets is at your fingertips on Wii U. The OpSat – a special device built into his tactical suit – is now in your hands thanks to the Wii U GamePad. Take control of the many gadgets at your disposal, such as tri-rotor drones and the sticky-cam, mark and eliminate enemies, and reload and switch weapons in real-time.
Choose how you want to play – would you prefer to stick to the shadows, rendering the bad guys unconscious one by one? Do you want to rush in and assault your enemies in a firefight, in the hopes that your advanced weaponry will win the day? Or perhaps you'd rather play somewhere in between – well, with different weapons, gadgets and goggles to suit your playing style, you can do things your way. Over 90 different takedown moves mean there’s something appropriate to every situation, whether you’re infiltrating a terrorist nest somewhere along the Iran-Iraq border, or working hard to stop an attack on the U.S. Gulf Coast.
Battle your buddies in the intense multiplayer Spies vs. Mercs mode. Choose your side, but remember that each has its own strengths – and weaknesses. Agile spies are at home striking from the shadows, whereas heavily-armoured mercenaries prefer the light, and have torches to try to flush out their opponents. Whatever your play style – assaulting your enemies with superior firepower or using stealth and the shadows to strike quickly and quietly – there’s a team for you. The spies are out to steal data, and it’s up to the mercs to protect it. Which team would you rather be on?