Mario Strikers Charged Football
In this follow-up to Mario Smash Football, you use the skill provided by the Wii Remote and Nunchuk Controller to win the ball, score unstoppable goals and take control of the goalkeeper to perform spectacular saves. Mario is joined by other famous Nintendo characters who take on the role of captain. Then select a host of popular team-mates to make up the rest of the team, before competing in one of the game's many modes.
Anything goes in Mario Strikers Charged Football as you can utilise a variety of special techniques to clinch goals. Each captain has their own set of skills and Super Abilities as well as being able to perform special shots called MegaStrikes, where the ball splits into six and flies at the goal. The defending player must use the Wii Remote to aim at and shoot these balls out of the air before they concede a goal. You can also charge the ball with energy, making it more likely to find its target.
Each of the stadiums in Mario Strikers Charged Football have various characteristics and contraptions, which you must learn to use to your advantage to truly dominate the pitch.