Pandora's Tower
Break a curse that threatens to transform a beloved friend into a horrific beast in the stylish, dark and captivating Pandora’s Tower for Wii.
Pandora’s Tower blends RPG elements with action-packed gameplay as you assume the role of Aeron, an Athosian soldier facing a deeply personal and emotionally charged mission. With your friend, Elena, bound to a grave fate that is causing her to mutate into a demonic abomination, you’ll feel the pressure of time and the rush of accomplishment as you take up the fight to eradicate the spreading evil that has gripped her. To add to the drama of this melancholic and unconventional adventure, it is only by consuming the remains of monsters Aeron has slain that the cruel curse binding Elena can be reversed.
The world of Pandora’s Tower features 13 gruelling environments to tackle, each one based within a tower structure, and each one home to grim monsters whose flesh takes on a macabre significance in the game’s engrossing plotline. Enemies can be attacked in two ways – with a bladed weapon offering hard-hitting results up close, or with a magical chain possessing uses that extend far beyond overcoming opponents. Aimed by pointing the Wii Remote at the screen, the Oraclos Chain can be used to latch onto elements of the environment, allowing the player to reach new heights, activate levers or pull down parts of their surroundings. The chain also acts as the ultimate restraint when tackling monsters, allowing for innovative combat techniques as you engage in fast and furious real-time battles.
Using his sword and the magical Oraclos Chain, Aeron must defeat the creatures that lurk in the tower and harvest their meat to feed to Elena. Only by eating all of the “master flesh”, harvested from the largest monsters within each tower, will Elena be fully cured of the curse and free from its monstrous grip.
As you progress, the weight of Elena’s predicament will spur you on, her physical appearance becoming more grotesque the longer it takes you to overcome each tower. Minutes matter as you race to bring her the remains of your foes, an on-screen indicator changing colour to warn you of how advanced the mutation is becoming in your absence. When you’re with Elena, your interactions will determine the strength of your overall relationship, a bond which could vary dramatically and will result in the game coming to one of numerous alternate endings.
Items collected throughout your journey can be traded with Mavda, a mysterious merchant carrying a strange skeletal creature on her back, who comes to your aid. With her, you can upgrade your weapons and even create new items by combining two or more items that you have found on your journey. The items that you have discovered while exploring the towers can be given to Elena as gifts to increase your affinity or be used help you on your quest to battle the 13 masters.
Enter the shadowy world of Pandora’s Tower on Wii for a novel adventure experience that demands your devotion as a player. As time ticks away, the fate of your friend grows all the more unthinkable and the effects of evil stare you in the face even as you fight to suppress them. Do you have the heart for a fight that is guaranteed to get personal?