Some amiibo are figures, while others are cards, but they act the same way and can do the same things no matter which form they're in! If you have a compatible amiibo, you can tap it while playing compatible software to power up your gameplay in different ways!
Access new content in your games with amiibo! Get extra items, meet new characters and more when you use amiibo in compatible software.
In The Legend of Zelda: Breath of the Wild, if you tap the Wolf Link amiibo you can can summon Wolf Link to appear in-game and join you as a partner.
In Animal Crossing: New Leaf - Welcome amiibo, if you tap a compatible amiibo you can invite animals to your town to visit. You can even ask them to move in!
You can change the look of in-game characters and expand your customisation options with themed costumes by using amiibo in compatible software.
If you tap a compatible Splatoon amiibo in Splatoon 2, you can befriend them and unlock new gear for your Inkling to wear!
Meanwhile, in Poochy & Yoshi's Woolly World, you can tap an amiibo to unlock Yoshi patterns based on that character – see what Yoshi would look like as Mario, Kirby, Donkey Kong and more!
If you tap the Alm or Celica amiibo in Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia, you can unlock a special dungeon where you'll battle bosses and collect items.
Meanwhile, in Picross 3D: Round 2, you can tap an amiibo to unlock special puzzles based on classic Nintendo characters!
In Mario Party: Star Rush, tapping an amiibo figure from the Super Mario Collection lets that character join you as an ally in Toad Scramble. In other modes, you can play as the amiibo character, receive special Dice Blocks or get other bonuses!
In Animal Crossing: amiibo Festival, tapping an Animal Crossing amiibo figure lets you use that character as your board game counter. You can also use Animal Crossing amiibo cards to play fun minigames!
In some games, you can build up your amiibo’s abilities as you play, allowing you to create an amiibo character just for you!